Skip to Content Contact Us
ביתבלוגאיך לבחור את הבושם שהכי מתאים לך?

איך לבחור את הבושם שהכי מתאים לך?

בושם טוב הוא תכשיר נפלא וכזה שבהחלט יכול לשדרג את ההופעה שלנו ובעיקר לגרום לנו להרגיש טוב יותר. עם זאת, בחירה בבושם לא נכון תשאיר לנו ריח חזק ולא מתאים שבעיקר לא ייתן לנו את התחושה הנכונה. אז ממה בשמים מורכבים, מהם סוגי הבשמים העיקריים ואיך בוחרים בושם נכון? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת.

ממה בושם מורכב?

בשמים הם בעצם מיצויים של מרכיבים שונים על בסיס מים ואלכוהול וכל בושם מכיל רכיבים צמחיים שונים המעניקים את הניחוח הייחודי. בשמים לנשים וגברים כאחד מפיצים ריח בשלושה רבדים שונים:

ריחות עליונים

ניחוח חזק ודומיננטי ביותר שמתקבל בהתחלה בשימוש בבושם ודועך אחרי כעשרים דקות.

ריחות בינוניים

בעצם העיקר של הניחוח. מתהווה כמה דקות לאחר השימוש ונשאר כשלוש עד שש שעות לאחר מכן.

ריחות תחתונים

ניחוחות עשירים שעליהם יושבים הרבדים הקודמים והם אלו שמשמרים את ריח הבושם לאורך זמן. ריחות תחתונים מתהווים אחרי כחצי שעה ומשמשים את הבסיס לריח שמלווה אותנו לכל אורך היום. המולקולות של הריחות האלה יכולות להישאר על הגוף עד 24 שעות.

מהם הניחוחות העיקריים?

בושם אלדהידי

מכיל כימיקלים מקבוצה שנקראת אלדהיד והניחוח הוא טהור ורענן.

בושם ארומטי

בשמים המורכבים מעשבי תיבול שונים כמו בזיליקום, טימין, רוזמרין וכן הלאה. הדגש כאן הוא בניחוח כפרי ומעורר.

בושם מימי

בשמים המתבססים כמעט תמיד על מרכיבים סינתטיים ונותנים תחושה חזקה של ים, אוקיינוס או של אוויר הרים צלול. ניחוחות מאוד מודרניים, נקיים וחדים.

בושם פירותי

מתבסס על ריחות של פירות שונים, למשל תפוז, מנדרינה, אבטיח, פירות יער. אלו הם בשמים מאוד קיציים במהות שלהם ומתאימים למי שאוהב ניחוחות קלילים ומתקתקים.

בושם פרחוני

עשויים מתמציות פרחים – ורדים, יסמין, שושן ועוד. אלו הם בשמיים בעלי ריח מתוק ומובחן.

בושם אינטנסיבי

ניחוחות עוצמתיים ואפילו מעט כבדים כמו טונקה, קרמל, שוקולד. משאירים רושם עז ועשיר.

בושם אוריינטלי

על בסיס של צמחים אקזוטיים כמו ענבר או וניל. בשמים בניחוח מאוד חושני בדגש גדול על פיתוי.

איך אדע איזה בושם יתאים לי?

אם ככה, איך נוכל לדעת באמת איזה בושם יתאים לנו? הינה כמה טיפים מנצחים שיעזרו לכם לעשות את הבחירה הנכונה:

  • בדקו מגוון של ניחוחות: נסו כמה וכמה סוגים וריחות ואל תתקבעו על משהו שאתם רגילים אליו. תנו לכל ניחוח את הזמן להתפתח ולהשתנות על הגוף שלכם ורק אחרי כחצי שעה תוכלו להבין מהו הריח שהבושם מותיר על הגוף.
  • נסו להבין מה מתאים לריח הגוף שלכם: לכל אחד מאיתנו יש ריח גוף מובחן וייחודי ובושם שטוב לנו הוא כזה שמשלים אותו בצורה טבעית. ניחוחות של בשמים לגברים למשל, נועדו להתכתב בריח גוף שהוא גברי במהותו, אבל מן הסתם לכל גבר יש ניחוח טבעי שונה. אם תצליחו להבין מהם הבשמים שמשלימים בצורה טובה את ריח הגוף שלכם, יהיה לכם יותר קל לצמצם אפשרויות ולמצוא את האחד.
  • קנו בושם לפי האווירה: מתי בדיוק אתם מתכוונים להשתמש בבושם? יש הבדל מהותי בין בושם שנשתמש בו ביום יום לכזה שמתאים לאירועים מיוחדים. כשאתם בוחרים את הבושם שלכם הביאו את הדבר הזה בחשבון.
  • הביאו בחשבון את עונות השנה: זכרו שבסביבה לחה וחמה ניחוחות נוטים להתעצם. הביאו זאת בחשבון כשאתם בוחרים בושם ואל תבחרו בנקודה הזאת בושם בניחוח עז מדי.
  • לכו עם חבר או אדם שאתם סומכים על דעתו: הרבה פעמים קשה לקבל פרספקטיבה מלאה על הניחוחות כשאנו מריחים אותם בעצמנו. אם אפשר ללכת עם חבר או בן או בת זוג זה משהו שמאוד יכול לעזור. באופן כללי פידבקים מהסביבה הם משהו שיכול לעזור לכם להבין אם ריח שאתם אוהבים הוא אכן כזה שגם מתקבל בצורה טובה על ידי אחרים. ועדיין גם צריך לזכור שלא כולם יאהבו בהכרח את הבושם שתבחרו.

לסיכום

אם ככה, מה שנשאר לכם עכשיו זה לבחור את הבושם שאתם הכי אוהבים ושהכי מתאים לכם. הביאו בחשבון את הפרמטרים שדיברנו עליהם ותנו לעצמכם קצת זמן להתרגל ולהישאר עם כל ריח עד שתמצאו את הניחוח שהוא הכי אתם. בהצלחה!

image logo
Get 10% off
image

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו 10% הנחה לקנייה הראשונה

    Back top top