Skip to Content Contact Us
ביתבלוגציוד לטרקים – כל מה שכדאי לקחת איתכם לטרק

ציוד לטרקים – כל מה שכדאי לקחת איתכם לטרק

חולמים להגשים את החלום של טיול ארוך רגלי בשבילי הארץ או במסלולים היפים ביותר בעולם? אין ספק שמדובר באחת החוויות המיוחדות ביותר בעולם וזה משהו שכל אחד יכול להגשים. האמת שלא צריך אפילו ניסיון קודם ואפשר להתחיל בטיולים חד-יומיים ובטרקים קצרים ולאט לאט לצבור ידע וניסיון. רגע לפני שיוצאים לדרך חשוב להצטייד בכל הציוד הבסיסי וממש עכשיו נעבור על הרשימה המלאה ובה כל הפריטים שאתם צריכים להתחלה. בואו נתחיל.

אולר – הפתרון האולטימטיבי

אולר הוא בלי שום ספק אחד הפריטים החשובים ביותר לכל טרק והוא ישמש אתכם במגוון מצבים שונים. כאשר רוצים לפתוח קופסאות שימורים ולאכול, כשיש צורך לחתול בדים ותחבושות בעת פציעה, כשצריכים לתקן משהו בציוד ועוד . אפשר למצוא אולרים מסוגים שונים וככל שיש יותר פונקציות, ככה גם המחיר עולה. חשוב בעיקר לבחור באולר חזק ואיכותי, כזה שיחזיק מעמד וישמש אתכם בטרקים להרבה מאוד שנים קדימה.

נוחות זה שם המשחק – תיק גב

בטרקים אנחנו הולכים כשכל הציוד שלנו, מציוד השינה ועד לביגוד ולציוד לבישול, על הגב. בדיוק בגלל זה חשוב מאוד לדעת איך לבחור תיקי גב איכותיים ונוחים. התיקים הטובים ביותר הם בעלי מערכת תמיכה אורתופדית ששומרת על בריאות הגב והברכיים שלנו גם בעת נשיאת משקלים כבדים. זכרו שככל שאתם מכוונים לטיולים ארוכים יותר, ככה יהיה עליכם לבחור בתיק בעל נפח גדול יותר שאפשר להכניס בו יותר ציוד.

להישאר מעודכנים – שעון

היום כולנו רגילים פחות או יותר לגלות את השעה ולקבל כל מידע שהוא מהטלפונים החכמים שלנו, אבל צריך לזכור שממש אי אפשר להסתמך עליהם באופן בלעדי בטרקים. בהרבה מקומות בטבע אין קליטה סלולרית וקליטת אינטרנט וממילא הרבה פעמים הסוללה נגמרת. שעונים שווייצריים יאפשר לכם לתכנן את היום שלכם גם בלי אינטרנט וטכנולוגיה וייתנו לכם מידע חשוב נוסף על מזג האוויר, כיוון הרוח, המיקום שלכם וכן הלאה. כל מטייל מתחיל כוותיק חייב לצאת לדרך כשיש לו שעון מדויק ואיכותי.

שק שינה – כי חייבים לנוח

בטרקים חלק חשוב מאוד הוא הלינה והמנוחה בלילה. בין אם תחליטו לישון באוהל או תחת כיפת השמיים, אתם חייבים מקום נוח ונעים שייתן תמיכה אורתופדית והגנה על הגוף שלכם מפני חום וקור. שק שינה איכותי הוא משהו שלא כדאי להתפשר עליו ושנת לילה טובה תאפשר לכם להמשיך לטייל בהרבה אנרגיות ביום המחרת.

פנס – הדרך לאור

פנס הוא כלי בסיסי וחשוב ביותר בטיולים שלכם והוא ישמש אתכם לניווט בלילות חשוכים, למציאת מקום מחסה וללינה בלילה, לסימון והגנה מפני רכבים ומטיילים אחרים בדרך ועוד. חשוב לבחור פנס חזק ואיכותי וכמובן גם להצטייד במספר סוללות נוספות לעת הצורך.

גזייה – הצבא צועד על קיבתו

נכון שחשוב מאוד להצטייד במזון יבש וכזה שלא מצריך בישול או עיבוד כלשהו, אבל בטרקים ארוכים חשוב מאוד גם שנדאג לעצמנו לאוכל חם ומבושל. את הדבר הזה אנחנו יכולים לעשות אך ורק באמצעות גזייה איכותית שתאפשר לנו לבשל כל מה שאנחנו צריכים על הדרך. כמובן שלצד הגזייה מומלץ בחום להצטייד בעוד ציוד בישול בסיסי כמו סירים ומחבתות, כפות, כלי אוכל וסכו״ם, תבלינים וכן הלאה.

אוהל – כי אין כמו הבית

יש זמנים ומקומות שבהם אפשר לישון תחת כיפת השמיים, אבל בהרבה מקרים חייבים לדאוג לעצמנו למחסה בעזרת אוהל איכותי. מומלץ לבחור באוהל גדול מספיק למספר המטיילים וכזה העשוי מחומרי גלם איכותיים ויחזיק מעמד גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים. כמו כן בדקו כי יש בו מספיק פתחי אוורור וכי הוא נוח דיו לקיפול ולנשיאה בתיק שלכם.

לסיכום

אלו הם הדברים הבסיסיים שכדאי שנצטייד בהם לפני שיוצאים לטרקים בארץ ובעולם. זכרו כי הציוד המתאים יהפוך את החוויה שלכם לטובה ופשוטה יותר ובמקרים מסוימים הציוד הנכון גם יכול להציל חיים. אל תצאו לאף טרק או טיול בלי ציוד הטיולים המתאים. בהצלחה!

 

image logo
Get 10% off
image

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו 10% הנחה לקנייה הראשונה

    Back top top