Skip to Content Contact Us
ביתבלוגאיך לבחור סכין מטבח

איך לבחור סכין מטבח

סכין היא אחד הכלים החיוניים והחשובים ביותר בכל מטבח. הסכין היא הכלי העיצובי של עולם הקולינריה, ובחירה נכונה של הסכין שתשתמשו בה יכולה לגרום לשינוי מהותי באיכות הבישול שלכם. הליך בחירת הסכין הנכונה יכול להיות קשה לעיתים משום שיש מבחר רב של סכינים בעלי צורות ואורכים שונים, ולכל סכין בשוק יש שימוש ומטרה אחרת. כאן תוכלו לקרוא הכול על סוגי הסכינים השונות הקיימות בשוק כדי להקל את הבחירה בסכין הנכונה לכם.

סוגי הסכינים והמבנה שלהם

בחירה של סוג הסכין הנכונה כרוכה בהבנה של מבנה הסכין והמטרה שלשמה היא מיועדת, משום שיש בשוק סכינים במגוון של צורות וגדלים וכל אחת מעוצבת למטרה אחרת. כדי לדעת איך בוחרים סכין שף, צריך להבין מהן התכונות הרצויות של הסכין ואת מטרת השימוש בה. הינה כמה דוגמאות לסכינים נפוצות:

  • יש בשוק מגוון רחב של סכיני שף המיועדות לשימוש כללי. אחת הדוגמאות היא סכין שף סנטוקו, סכין שף יפנית המיועדת לחיתוך, לפריסה ולקיצוץ
  • סכיני לחם הן סכינים ארוכות ומשוננות לחיתוך אחיד של לחם. השיניים החדות של הסכין מאפשרות אחיזה טובה במוצר וחיתוך ישר ומדויק
  • סכין ירקות תהיה לרוב בעלת להב קצר יותר ומשונן גם הוא, כדי לחתוך ירקות רכים ועבים
  • סכינים לבשר יהיו לרוב סכינים בעלי להב גדולה יותר, ארוכה וחדה מאוד.

טווח עלויות

עלויות הסכינים יכולות להשתנות לפי המותג של הסכין, החומרים שממנה היא מיוצרת והעבודה שנדרשה כדי ליצור אותה. סכינים באיכות גבוהה יכולות להגיע למחירים של אלפי שקלים לסכין אחת, אך כיוון שמדובר בסכינים איכותיות שיחזיקו שנים רבות מדובר בהשקעה משתלמת. חשוב מאוד להבין מהם צורכי הבישול שלכם בעת קניית סכינים כדי שתדעו לבחור סט סכינים במחיר המתאים לכם.

משקל הסכין

משקל הסכין הוא גורם חשוב בנוחות השימוש בה. סכינים גדולות יותר יהיו גם כבדות יותר, אך משקל הסכין תלוי גם בחומר שממנו היא מיוצרת. קיימות סכינים קלות יותר, והן לרוב בעלות להב דק, או סכינים קטנות יותר המשמשות לחיתוך ירקות או לפילוט דגים. לעומתן, סכינים לחיתוך עצמות ובשר יהיו סכינים עבות וגדולות יותר כדי שהעבודה תהיה מדויקת ונוחה.

תחזוקה שוטפת

תחזוקה שוטפת נכונה של הסכינים שלכם תשמור על הסכינים חדות ויעילות לשימוש לאורך זמן. סכינים איכותיות יותר העשויות פלדה מאיכות גבוהה ישמרו על הקצה של הלהב שלהן לאורך זמן ולא ידרשו השחזה תמידית. חשוב להבין גם איך להשחיז סכין בצורה הנכונה כדי לשמור עליה, ולאחסן אותה במקום ייעודי לסכינים שאין בו לחות כדי לשמור עליהן מחלודה.

אחריות

האחריות שחברת הייצור של הסכינים מספקת יכולה לתת לכם מידע קריטי על הביטחון של היצרן במוצרים שהוא מוכר. תקופת אחריות ארוכה יותר תצביע על כך שהסכין שקניתם תשמש אתכם לאורך זמן ושתוכלו להסתמך על השימוש בה. כדאי מאוד לבחור דווקא בסכינים המגיעות עם תקופת אחריות אשר תכסה פגמים שיכולים להיווצר בשימוש בסכינים או במוצרים הנלווים אליהם. אפילו שסכינים הן מוצר עמיד ויעיל העשוי מחומרים חזקים ואיכותיים כמו פלדה, עם ידיות מעץ או מחומרים חזקים אחרים, גם בהן יכולים להיווצר לעיתים פגמים או שחיקה מסיבות שונות.

סיכום

בעולם הקולינריה בכלל ובמטבח שלכם בפרט, סכינים הן כלי חשוב בשימוש נפוץ מאוד. הסכין היא כלי בסיסי שהאדם משתמש בו כבר שנים רבות, וכדי לבחור את הסכין המתאימה ביותר עליכם להביא בחשבון את מטרות השימוש בה ואת התכונות הרצויות. יש להביא בחשבון גם את משקל הסכין, את האחריות הניתנת עם רכישתה, ואת איכות הייצור שלה. חשוב לזכור גם כי אפשר למצוא סכינים טובות, אך חשוב מאוד גם לדעת לשמור עליהן משחיקה ומחלודה.

image logo
Get 10% off
image

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו 10% הנחה לקנייה הראשונה

    Back top top