Skip to Content Contact Us
ביתבלוגהמדריך המלא לבחירת סכין השף המושלמת

המדריך המלא לבחירת סכין השף המושלמת

סכיני שף אינם מיועדים רק לשפים מקצועיים! זוהי סכין חובה לכל בשלן.

סכיני שף הינם המגוונים ביותר בפעולתם ומיועדים לשימוש הנרחב ביותר במטבח. אם סכין כלשהי יכולה לזכות בתואר הזיקית, זוהי הסכין. סכין השף קומפקטית ועם זאת רב תכליתית, ניתן לפרוס איתה ללא מאמץ עוף, בשר או דגים. בנוסף היא מתאימה גם לפריסת ירקות ופירות.

אספנו במדריך זה את הנקודות החשובות ביותר שיש להתייחס אליהן בבחירת סכין השף המושלמת:

אורך ורוחב הלהב

גדול יותר הוא לא בהכרח חזק יותר או טוב יותר. אורך הלהב המתאים ביותר יקבע הן על פי מבנה ידיו של האוחז (אלו בעלי ידיים קטנות כנראה יעדיפו להבים צרים קצרים יחסית 12-15 ס”מ) והן על פי אופי העבודה. להב ארוך בהחלט יכול להקל על עבודתו, אבל עבור רובינו, להב באורך של 19 ס”מ יתאים.

ידית ונוחות האחיזה

אל תבחרו סכין רק כי היא נראית מרשימה ומקצועית ובעלת מראה יפה. חשוב מאוד לבדוק האם היא נוחה ונוחות היא אינדיבידואלית. בדקו את המשקל, ישנם כאלו המעדיפים סכין קלה וזריזה בעוד אחרים יעדיפו סכין כבדה ומאסיבית. בדקו את החומר ממנו הידית עשויה והאם הידית אגרונומית ונוחה לאחיזה.

החומר ממנו עשוי הלהב

הפלדה היא לב ליבה של הסכין וקריטריון חשוב בבחירה של סכין איכותית. פלדת “אל חלד” של חברת Victorinox השוויצרית היא פלדה בעלת עמידות גבוהה מפני קורוזיה. על מנת להשיג את הקשיות הנדרשת, ובכדי לספק התנגדות אופטימלית לקורוזיה – הפלדה עוברת תהליך של חיסום, ליבון וליטוש – תהליכים ייחודיים לייצרן השוויצרי.

אחריות

לרוב לסכינים איכותיות יותר ממותגים בעלי שם תינתן אחריות ארוכה יותר. Victorinox מספקת אחריות לכל החיים במקרה של פגמים בחומר ובייצור. נזק שנגרם כתוצאה מבלאי רגיל, שימוש בלתי הולם או פגיעה מכוונת לא יכוסה.

תחזוקה

ולאחר שכבר בחרתם את הסכין המתאימה לכם ביותר אנו ממליצים על הטיפים הבאים:

  • לאחר השימוש, יש לשטוף את הסכינים תחת מים זורמים ולייבש מיד! אם הסכינים נותרים מלוכלכים בכיור למשך זמן ארוך עם שאריות שומן או חומציות עליהם, עלולים להתפתח כתמים על הלהב.
  • את כל סכיני הבית עם ידיות הפלסטיק ניתן לרחוץ במדיח כלים, גם כאן שטיפה תחת זרם מים מומלצת. בנוסף, ודאו כי המדיח נפתח לרגע לאחר סיום פעולתו. אדי מים חמים עלולים גם הם ליצור כתמים וקורוזיה על הלהבים.
  • הימנעו מזריקת הסכין במגירה עם סכינים נוספות כשלהבה חשוף למפגש עם פלדות אחרות. בנוסף אין לחתוך על גבי משטחי שיש, גרניט, פלדה, זכוכית ושאר חומרים שאינם מתאימים לחיתוך מזון.

You may also like

image logo
Get 10% off
image

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו 10% הנחה לקנייה הראשונה

    Back top top