Skip to Content Contact Us
ביתבלוגמזוודה קשיחה או רכה

מזוודה קשיחה או רכה

אחד הנושאים שצריך להחליט בהם לפני הטיסה הוא בחירה בין מזוודה קשיחה לרכה. לכל סוג של מזוודה יש יתרונות וחסרונות משלה, ולכם נשאר רק לגלות מהו הסוג המתאים לכם. לא בטוחים איך להשוות ומה כל סוג מציע? הינה השוואה שכדאי לכם לקרוא.

עמידות

אחד השיקולים העיקריים בבחירת מזוודה הוא העמידות שלה – הרי אין סיבה לקנות מזוודה אם היא לא מסוגלת לעמוד בלחצים ובמכות שהיא עלולה לספוג במהלך הטיול. מזוודות קשיחות, העשויות בדרך כלל מחומרים כמו פוליקרבונט או פלסטיק ABS הן אופציות פופולריות בגזרת המזוודות העמידות. הן מסוגלות להגן על חפצים שבירים ולא להינזק גם אם זורקים אותן ופוגעים בהן בטעות. לעומת זאת, מזוודות רכות, העשויות מבדים כמו ניילון או פוליאסטר, עלולות להיות עמידות פחות בפני פגיעות. למזוודות רכות יש עמידות טובה משל עצמן, אך במהלך הטיול עלולים להיווצר בהן קרעים או חורים, בייחוד אם צוות שדה התעופה מחליט לטפל במטען של הנוסעים בצורה אגרסיבית. עם זאת, התקדמות הטכנולוגיה הובילה לפיתוח בדים איכותיים ועמידים ותפירה מחוזקת המשפרים את עמידותן של מזוודות רכות, ככה שהן לא בהכרח אפשרות טובה פחות.

משקל

למשקל המזוודה עצמה יש חשיבות רבה, בייחוד כשבימינו חברות התעופה מטילות מגבלות קפדניות על משקל הכבודה של הנוסעים. מזוודות קשיחות, בין שמדובר במזוודות טרולי או במזוודות גדולות הנשלחות לבטן המטוס, נוטות לרוב להיות כבדות יותר בשל המבנה הנוקשה שלהן וחיזוקים נוספים, מה שאומר שיהיה לכם בפועל כמות קטנה יותר של משקל לטובת האביזרים שלכם והשופינג שתעשו בחו”ל. לעומת זאת, מזוודות רכות הן בדרך כלל קלות יותר, ומספקות למטיילים מרחב תמרון רב יותר לארוז חפצים מבלי לחרוג ממגבלות המשקל. יתרון זה הופך להיות חשוב במיוחד כאשר טסים עם חברות תעופה הגובות עמלות גבוהות עבור משקל עודף בכבודה.

אחסון וארגון

אחסון וארגון יעילים יכולים להפוך את תהליך האריזה לקל ופשוט, ולהקל את הגישה שלכם לחפצים בכל רגע בטיול. מזוודות רכות בעלות חלק חיצוני גמיש כוללות בדרך כלל תאים, כיסים וחלקים הניתנים להרחבה, המאפשרים למטיילים לארגן את הפריטים שלהם בצורה נוחה ומוקפדת. לעומתן, מזוודות קשיחות בדרך כלל מציעות יכולת סדר נמוכה יותר, כי הן בדרך כלל לא מחולקות בכלל וכל הציוד שלכם יתערבב בתוכה. עם זאת, חלק מהדגמים מגיעים עם תאים מובנים וכיסים עם רוכסן כדי לסייע בארגון, אם כי במידה פחותה ממזוודות רכות.

אבטחה ועמידות במים

אבטחה היא בעלת חשיבות עליונה בנסיעה, ומזוודות קשיחות ורכות מציעות רמות שונות של הגנה מפני גניבות וגישה לא מורשית לחפצים שלכם. למזוודות קשיחות יש בדרך כלל מנעול מובנה שיעזור לכם לשמור על החפצים שלכם. עם זאת, לפעמים דווקא מנעול כזה עלול להזמין אנשים לא רצויים שינסו לפתוח אותו או לשבור אותו כדי לחטט לכם במזוודה. במזוודות רכות אפשר למצוא בדרך כלל כיסים חיצוניים עם רוכסנים הניתנים לנעילה. יתר על כן, חלק מהמזוודות הרכות מצוידות בציפויים עמידים במים או בכיסויי גשם מובנים, המגינים על התכולה מפני תנאי מזג אוויר קשים – היבט שעלול להיות חסר במזוודות קשיחות, אך יש כאלו העשויות מחומר קשיח שהוא גם עמיד למים, ככה שהחפצים שלכם יהיו מוגנים בפנים בלי חשש.

היתרונות של מזוודה רכה

היתרון העיקר של מזוודה רכה הוא הגמישות שלה, והיא יכולה להשתלב בנוחות בתאי המטען במטוס שמעל לראש הנוסעים או בבגאז’ים צפופים של מוניות ואוטובוסים. יתר על כן, המבנה קל המשקל שלה ממזער את העומס על בעל המזוודה בעת הרמה שלה, בתמרון של העגלה בשדה התעופה או בטיול עצמו ברחבי העולם.

החסרונות של מזוודה רכה

למרות גמישותן, למזוודות רכות בדרך כלל חסרה הקשיחות הנדרשת לנסיעות ארוכות או לתנאי שטח קשים. כמו כן, החלק החיצוני של הבד שלהן רגיש יותר לכתמים ולבלאי לאורך זמן, מה שמפחית את המשיכה האסתטית שלהן בהשוואה למזוודות קשיחות.

היתרונות של מזוודה קשיחה

מזוודות קשיחות מציעות הגנה נרחבת על פריטים שבירים, מה שהופך אותן לבחירה המועדפת על מטיילים המחזיקים איתם מזכרות שבירות או מכשירים אלקטרוניים. המבנה הקשיח שלהן מבטיח שכל מה שנמצא בתוכן יישאר שלם גם אם יחליטו לזרוק אותה ממקום למקום. יתר על כן, מזוודות קשיחות קלות יותר לניקוי ולתחזוקה – אפשר לנגב את המשטחים החלקים שלהן בלי מאמץ.

החסרונות של מזוודה קשיחה

החיסרון העיקרי של מזוודות קשיחות הוא שהן כבדות יחסית ומגושמות, מה שעלול להיות אתגר במהלך האחסון וההובלה. תמרון של מזוודה כבדה וקשיחה דרך שדות תעופה צפופים או ברחובות צרים ועמוסים יכול להיות מסורבל ומכביד פיזית על המטיילים.

לסיכום

הבחירה בין מזוודה קשיחה לרכה תלויה בסופו של דבר בהעדפות האישיות שלכם ובצורכי הנסיעה. מזוודות קשיחות מציעות עמידות והגנה מעולות, ולעומתן מזוודות רכות מצטיינות בגמישות ובעיצוב קל משקל. מומלץ לשקול היטב את כל הגורמים שכאן כדי לבחור את המזוודה המתאימה לכם ביותר, ולהבטיח נסיעה מהנה בלי דאגות.

image logo
Get 10% off
image

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו 10% הנחה לקנייה הראשונה

    Back top top