Skip to Content Contact Us
ביתבלוגסוגי סכינים למטבח

סוגי סכינים למטבח

מגוון הכלים לבישול ולאפייה גדול מאוד, וגם בגזרת הסכינים יש לנו הרבה סוגים וגדלים – מסכינים קהות או קטנות לחיתוך פשוט ולמריחת מזון, ועד לסכינים חדות מאוד או גדולות מאוד המשמשות לחיתוך מדויק של חומרים קשים. מהו השימוש של כל סוג סכין, וכמה מהם צריך שיהיה לנו בבית? לפניכם סקירה על כל סוגי הסכינים הנפוצים בבתים של כולנו.

סוגי סכינים – סקירה כללית

פרט לשימוש המובן מאליו של חיתוך המזון שאנחנו אוכלים לחתיכות קטנות המתאימות ללעיסה ולבליעה, הסכינים שאנחנו משתמשים בהן מדי יום הן כלי חשוב מאוד העוזר לנו להתמודד עם מגוון מטלות הבישול במטבח. אך הסכין שאנחנו צריכים כדי לחתוך שניצל מוכן אינה הסכין שאנחנו צריכים כדי לפלט דג או כדי לקצוץ בצל לחתיכות קטנות, והיום בשוק יש קשת רחבה של סכינים בגדלים שונים, בצורות שונות ובדרגת חדות שונה. אם אתם לא בטוחים מהי המטרה של כל סוג סכין – הסקירה שכאן היא בשבילכם.

כמו כן, המאמר הזה יכול לעזור לכם להבין אם חסרה לכם סכין כלשהי במטבח, ואם בכלל יש לכם שימוש בסוגי סכינים שונים. למשל, הרבה אנשים מנסים להבין אם הם צריכים לקנות סכין שף רב תכליתית, אך הם אינם יודעים מהי המטרה שלה ואיזה גודל הם צריכים. פרט לסקירה שכאן, אם אתם לא בטוחים כיצד לבחור את הסכין הנכונה תוכלו לקרוא את המדריך המלא לבחירת סכין השף המושלמת שהכנו בדיוק לאלו המעוניינים בסכינים טובות ויעילות אך לא בטוחים איך בוחרים סכין לפי הצרכים במטבח.

בואו נצלול עמוק יותר לתוך עולם הסכינים, ונבין מהם הסוגים הנפוצים ביותר של סכינים לשימוש יום יומי במטבח:

סכין שף

סכין שף היא סכין רב תכליתית שכל טבח מקצועי או חובב צריכים במטבח שלהם. הלהב חד, חלק ומתעקל בצד התחתון שלו. זוהי גם הסכין הטובה ביותר להחזיק בה כסכין ראשונה משום שאפשר לעשות איתה במטבח כמעט הכול – לחתוך, לקצוץ ולטחון מזון מכל הסוגים. הסכין הזו משתנה באורכה ובגודלה, ובדרך כלל תוכלו למצוא סכיני שף באורכים שבין 35-12 ס”מ. מומלץ לבחור סכין שף שאינה כבדה מדי בשבילכם כדי שתוכלו להשתמש בה בנוחות וביעילות.

סכין לחם ועוגה

סכין לחם ועוגה היא סכין משוננת המיועדת לפריסת לחמים ועוגות. אם ניסיתם פעם לחתוך חלת שבת בסכין חלקה, ודאי נתקלתם במעיכה של החלה משום שהסכין לא הצליחה להיתפס בתוכה ולחתוך, וזוהי הסיבה שהסכין משוננת. החתכים של הסכין המשוננת נקיים ומאפשרים פריסה מהירה של מזון. סכיני לחם וקונדיטור הן מוצר חובה לכל חובבי האפייה, וגם למי שאוהבים לפרוס לחמים ומוצרים הדורשים אחיזה חזקה של הסכין.

סכין דגים

זוהי סכין המיועדת לפילוט ולחיתוך של דגים, ובייחוד סלמון. הלהב שלה ארוך, גמיש וצר ועשוי מפלדה עתירת פחמן כדי למנוע הידבקות של הדג לסכין. הסכינים הארוכות והדקות נפוצות במיוחד אצל חובבי סושי ואנשים המעוניינים לפרוס בצורה נקייה ומדויקת סלמון ודגים אחרים לפרוסות דקות.

סכין סטייק

סכין סטייק היא סכין קלאסית שמשתמשים בה בזמן הארוחה במסעדה או בבית. לסכין סטייק יש ידית לאחיזה נוחה ולהב משונן, כדי שיהיה למשתמשים בה קל לחתוך כל סוג מזון, ובפרט סטייקים שיש להם סיבים חזקים.

סכין בשר

סכין בשר היא סכין המיועדת להסרת בשר מעצמות ולחיתוך שלו. הלהב של סכין הבשר צר וגמיש כדי שתוכלו להפריד כמה שיותר בשר מהעצם בתנועות מדויקות. הידית של הסכין מעוצבת כדי לשמור על נוחות מרבית בשימוש גם כשהיא רטובה, והלהב עשוי פלדת פחמן כדי לשמור על העמידות שלו.

אתם מוזמנים להיכנס לקטגוריית סכיני בשר ודגים שלנו כדי להתבונן במגוון הסכינים הקיים אצלנו ולרכוש לעצמכם סט חדש של סכינים איכותיות לפירוק בשר ודגים.

סכין ירקות

סכין ירקות, כשמה כן היא, עוזרת לנו לעבד בידיים פירות וירקות. משתמשים בסכינים האלו הרבה כדי לקלף קליפות ולחתוך חיתוך גס או עדין. זוהי גם סכין נפוצה לשימוש בזמן הארוחה בבית.

סכיני ירקות יכולים להיות חדים או חלקים:

סכין גבינות

סכין גבינה היא בעלת מראה ייחודי, משום שהלהב שלה אינו שלם ויש בו חורים. מטרת הסכין היא כמובן לחתוך ולפרוס גבינות וחמאה, ויש סכיני גבינה שיש להן קצה משונן המיועד לתפוס את פרוסות הגבינה ולהעבירן להגשה, או סכיני גבינה וחמאה משוננים המיועדים לחתוך גם קליפות קשות.

שאלות ותשובות

אילו גדלים יש לסכינים?

לכל סוג של סכינים יש אורך ממוצע שונה. למשל, סכיני שף וסנטוקו נעים בגדלים של 40-12 ס”מ בדרך כלל, אך סכיני ירקות לא יהיו ארוכים יותר מ-16 ס”מ לרוב.

אילו עוביים של להב קיימים לסכין?

רוב הסכינים שאנחנו משתמשים בהן הן בעלות עובי להב של 2-1 מ”מ. יש סכינים בעלות להב עבה יותר של עד 4 מ”מ. אלו סכינים יקרות יותר וכבדות יותר, אך הן גם עמידות יותר ונשארות חדות לאורך זמן.

מתי משתמשים בסכין שיש לה להב משונן?

להב משונן מתאים לחיתוך לחם ועוגות ולכן הסכינים המיועדות למוצרים אלו הן משוננות. יש גם סכיני גבינה משוננות כדי לחתוך קליפות קשות, וגם סכין הסטייק שאנחנו משתמשים בה בזמן הארוחה היא משוננת כדי שתוכל לחתוך את כל סוגי המזון שעל הצלחת.

מתי משתמשים בסכין שיש לה להב ישר?

להב ישר מתאים לחיתוך נקי ומדויק של סוגי מזון שונים, ובדרך כלל סכינים לפילוט סלמון ודגים אחרים יהיו סכינים בעלי להב ישר. גם סכינים המיועדים לקילוף יהיו בעלי להב ישר.

סיכום

יש הרבה סוגים של סכינים בשוק, וכל סכין מתאימה למטרה אחרת ולכן גם מעוצבת בצורה שונה. יש סכינים חדות לעומת קהות, בעלות להב ישר לעומת משוננות ועוד, ולכל אחת מהן יש ייעוד שונה. הסכין הבסיסית שיכולה לעזור לכל טבח מתחיל היא סכין שף, אך עם הידע והניסיון תוכלו לדעת גם אילו עוד סכינים אתם צריכים למטרות ספציפיות בבישול ובאפייה.

image logo
Get 10% off
image

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו 10% הנחה לקנייה הראשונה

    Back top top